W poprzedniej części rozważałem kwestie związane z wielkością liter, prawidłowo zapisanym nr telefonu, adresem e-mail oraz tłem.
Teraz zajmę się kwestią prawidłowego formatowania CV.
- Ramki/Tabele
Zastosowanie ramek powoduje, że nasze CV nie będzie wyświetlane jednakowo w każdym programie typu „Office”. Różnice mogą wystąpić ze względu na rodzaj zainstalowanego pakietu biurowego, jak i ze względu na inne wersje tego samego oprogramowania. Zastosowanie tabel zmniejsza możliwość rozpoznania danych przez systemy wspomagające pracę rekruterów.
- Zdjęcia
Jeśli chcemy do naszej aplikacji dołączyć zdjęcie, należy dodać plik w jednym z popularnych formatów (jpg, png itp.). Zdjęcie nie powinno także zbyt dużo „ważyć” - maksymalnie 100 kB, a jego rozmiar nie powinien być większy niż 200x200 px.
Dodanie zbyt dużego zdjęcia i późniejsze go dopasowywanie w edytorze tekstu spowoduje wzrost ciężkości dokumentu. Może to skutkować odrzuceniem dokumentu przez skrzynkę pocztową, formularz rekrutacyjny czy też narzędzie do automatycznego parsowania dokumentów.
- Formatowanie dokumentów – czyli spacje, tabulatory, marginesy...
Tworząc CV, warto zaznajomić się z funkcjonalnościami, jakie proponuje nasz pakiet biurowy. Formatowanie linijki tekstu przy pomocy dużej liczby spacji, łamanie linii/strony przez wciśnięcie dużej liczby enterów zawsze kończy się tym samym – nieprawidłowo wyświetlanym dokumentem.
Przygotowanie przejrzystego, dobrze sformatowanego dokumentu zabezpieczy nas przed nieczytelnym CV na monitorze HR'a. Musimy pamiętać, że prawidłowo przygotowany dokument świadczy także o nas i o naszej znajomości jednego z popularnych edytorów tekstów.
- Chronologia i doświadczenie
Pisząc swoje CV, musimy wziąć pod uwagę, że osoba, która będzie go czytać, ma bardzo mało czasu na zapoznanie się z kluczowymi informacjami.
Więc jeśli już kilka lat temu skończyliśmy edukację, zacznijmy od ostatniego miejsca pracy, podając dokładne daty startu i zakończenia – nikt nie lubi się domyślać i liczyć miesięcy/lat.
Po dodaniu nazwy naszego obecnego pracodawcy, podajmy dokładną nazwę stanowiska.
Następnie podajmy informacje na temat naszego zakresu obowiązków oraz sukcesów zawodowych.
Certyfikaty – podajmy listę certyfikatów branżowych.
Szkolenia zawodowe – warto wymienić te najważniejsze, mające największą wartość rynkową.
Edukacja – jeśli skończyliśmy studia – wystarczy podać rok rozpoczęcia oraz zakończenia studiów, nazwę uczelni, kierunek studiów, tytuł naukowy, analogicznie w przypadku liceum lub technikum.
Znajomość języków obcych – wymieńmy te, które znamy przynajmniej na poziomie czytania dokumentów. Warto dodać informacje o certyfikatach językowych, jeśli takowe posiadamy.
Jak napisać dobre CV - część 1 Jak napisać dobre CV - część 3